Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Jiahui; Houang, Richard T.; Schmidt, William H.
TitelAssessing the Alignment with the Common Core: Coherence, Rigor, and Focus of Mathematics Instructional Materials
Quelle(2016), (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommon Core State Standards; Mathematics Instruction; Instructional Materials; Textbook Content; Grade 1; Elementary School Mathematics; Textbooks; Alignment (Education)
AbstractThis study explores the assessment of the alignment of mathematics instructional materials with the Common Core State Standards for Mathematics (CCSSM). First, focus, rigor, and coherence, identified in TIMSS studies and also established for CCSSM, were chosen as criteria of alignment. Then, the CCSSM Graph (Zimba, 2012) was used as a yardstick to which the mathematics instructional materials were compared. Textbook content was coded on lesson level. Indexes for each of the three criteria of focus, rigor and coherence were proposed, which provide a promising way to assess the alignment of the mathematical instructional materials with the CCSSM. As an example, we compared the alignment of six Grade 1 textbooks with the CCSSM. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: