Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHedges, S.
InstitutionNational Professional Development Center on Autism Spectrum Disorder (NPDC)
TitelTechnology-Aided Instruction & Intervention (TAII). EBP Brief Packet
Quelle(2018), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Educational Technology; Technology Uses in Education; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Teaching Methods; Evidence Based Practice; Preschool Education; Elementary Secondary Education
AbstractTechnology-aided instruction and intervention (TAII) refers to instruction or intervention in which technology is the central feature supporting the acquisition of a goal for the learner. Technology is defined as "any electronic item, equipment, application, or virtual network that is used intentionally to increase/maintain, and/or improve daily living, work/productivity, and recreation/leisure capabilities of children with autism spectrum disorders." Some of the forms of technology included in the definition are smart phones, tablets, laptops, desktop computers, speech generating devices, interactive white boards, software for computers, and the internet. This evidence-based practice (EBP) overview on TAII includes the following packet components: (1) Overview; (2) Evidence-base; (3) Step-by-Step Guide; (4) Implementation Checklist; (5) Data Collection Sheets; (6) Tip Sheet for Professionals; (7) Parent Guide; (8) Additional Resources; (9) CEC Standards; and (10) Module References. [This brief was co-written by the Autism Focused Intervention Resources and Modules (AFIRM) team.] (ERIC).
AnmerkungenNational Professional Development Center on Autism Spectrum Disorders. Available from: FPG Child Development Institute. University of North Carolina, Publications Office, CB# 8185, Chapel Hill, NC 27599-8185. Tel: 919-966-0857; e-mail: FPGpublications@unc.edu; Web site: http://autismpdc.fpg.unc.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: