Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWinters, Marcus A.
InstitutionManhattan Institute for Policy Research
TitelPrincipal Turnover in New York's Charter and Traditional Public Schools, 2008-18. Issue Brief
Quelle(2018), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPrincipals; Labor Turnover; Charter Schools; Public Schools; School Effectiveness; Low Achievement; Educational Improvement; School Demography; Urban Schools; New York (New York)
AbstractCharter schools in the U.S. experience higher rates of student and teacher turnover than traditional public schools (TPS). Less is known, however, about principal turnover, despite the important role that a principal plays in a school's success. This paper evaluates principal turnover in New York City's charters and TPS during 2008-18. It finds that: (1) principal turnover is higher in charters than in TPS; (2) the charter-TPS turnover gap changes over time; (3) the gap may be smaller than previously thought; (4) higher turnover is "not" due to differences in student demographics between the two sectors; and (5) turnover is similar in low-performing charters and in low-performing TPS. Empirical research has found that principal turnover tends to negatively affect a school's performance. This paper's findings thus suggest, among others, that New York City charters--which are, in general, already more effective than the city's TPS--might further improve by reducing principal turnover. (As Provided).
AnmerkungenManhattan Institute for Policy Research. 52 Vanderbilt Avenue, New York, NY 10017. Tel: 212-599-7000; Fax: 212-599-3494; Web site: http://www.manhattan-institute.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: