Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWood, Lacy; Shankland, Laura; Jordan, Catherine; Pollard, Joyce
InstitutionSEDL
TitelHow Districts Can Lay the Groundwork for Lasting Family Engagement. SEDL Insights. Vol. 2, No. 2, Summer 2014
Quelle(2014), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFamily Involvement; School Districts; Partnerships in Education; Parent Education; Training; Faculty Development; Standards; Teacher Evaluation; Administrator Evaluation; Educational Finance; Educational Resources; School Personnel; Educational Improvement; Information Dissemination
AbstractFamily engagement in a student's education can lead to improved student academic achievement, attendance, and behavior. Yet many districts and schools still struggle to form strong partnerships with the families they serve. Having a supportive district-level infrastructure is key to the success and sustainability of family engagement initiatives. This issue of "SEDL Insights" outlines district supports that can lay the foundation for high-impact family engagement. (As Provided).
AnmerkungenSEDL. 4700 Mueller Boulevard, Austin, TX 78723. Tel: 800-476-6861; Tel: 512-476-6861; Fax: 512-476-2286; e-mail: info@sedl.org; Web site: http://www.sedl.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: