Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEagle, Michael; Corbett, Albert; Stamper, John; Mclaren, Bruce
TitelPredicting Individualized Learner Models across Tutor Lessons
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (11th, Raleigh, NC, Jul 16-20, 2018).
Quelle(2018), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIndividualized Instruction; Models; Data Analysis; Knowledge Level; Prediction; Intelligent Tutoring Systems; Individual Differences; Undergraduate Students; Genetics; Biology; Science Instruction; Goodness of Fit; Bayesian Statistics
AbstractIn this work we use prior to tutor-session data to generate an individualized student knowledge model. Intelligent learning environments use student models to individualize curriculum sequencing and help messages. Researchers decompose the learning tasks into sets of Knowledge Components (KCs) that represent individual units of knowledge; the student model estimates a parameters for each KC, but not for each student. Using existing performance data to adjust parameters for each individual student improves model fit, and leads to different practice recommendations. However, in order to be implemented in a live system we need to have a method to estimate the student parameters using only the student's prior activities. In this work, we use data collected from student reading, prior tutor lessons, to predict individualized difference weights for parameters of a Bayesian Knowledge Tracing (BKT) variant. We find that best-fitting student parameters trained on previous lessons do not directly transfer to new lessons; however, we can effectively predict the student parameters for the new lesson by using features derived from prior lessons, and prior to tutor text-reading transaction data. [For the full proceedings, see ED593090.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: