Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBiasi, Barbara
InstitutionCato Institute
TitelThe Labor Market for Teachers under Different Pay Schemes. Research Briefs in Economic Policy. Number 140
Quelle(2018), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLabor Market; Teacher Salaries; Public Schools; Compensation (Remuneration); Collective Bargaining; Rewards; Teacher Effectiveness; School Districts; School District Autonomy; Value Added Models; Academic Achievement; Wisconsin
AbstractTeachers are one of the most important inputs in the production of student achievement, and their impact persists throughout adulthood. Attracting and retaining high-quality teachers to the profession is thus a policy issue of highest importance. More attractive compensation packages are often proposed as a possible tool to achieve this goal. In most U.S. public school districts, however, teacher pay is set using rigid schedules based solely on seniority and education, with no financial rewards for effectiveness in the classroom. If allowed to set pay in a more flexible way, could school districts improve the quality of the teaching workforce? The author addresses this question by taking advantage of a reform to the collective-bargaining process for teachers in Wisconsin. [This research brief is based on Barbara Biasi, "The Labor Market for Teachers under Different Pay Schemes," NBER Working Paper no. 24813, July 2018, http://www.nber.org/papers/w24813.] (ERIC).
AnmerkungenCato Institute. 1000 Massachusetts Avenue NW, Washington, DC 20001-5403. Tel: 202-842-0200; Fax: 202-842-3490; e-mail: subscriptions@cato.org; Web site: http://www.cato.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: