Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCruce, Ty M.; Lowe, Judy; Mattern, Krista
InstitutionACT, Inc.
TitelThe Use of CollegeReady to Improve Course Performance in English without the Need for Formal Remediation: A Case Study at Chattanooga State Community College. Research Report 2018-6
Quelle(2018), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Readiness; Remedial Instruction; Program Effectiveness; English Instruction; Freshman Composition; Two Year College Students; Community Colleges; College Entrance Examinations; Student Characteristics; High School Students; Grade Point Average; Reading Achievement; Academic Achievement; Tennessee (Chattanooga); ACT Assessment
AbstractMany students graduate from high school under-prepared for college-level coursework, leading to a large number of students entering college who require remediation in English and mathematics. This study looked at the effectiveness of using EdReady--now offered through ACT as CollegeReady™--as a system for delivering remediation prior to college to improve students' course performance. We found that students who elected to skill-up with the product to the point where they avoided remedial coursework actually out-performed their peers with regard to their pass rate and course grades in their first college-level English composition course, providing promising support for the program. Future research should employ experimental and/or quasi-experimental designs to isolate the causal effect of CollegeReady on college success. (As Provided).
AnmerkungenACT, Inc. 500 ACT Drive, P.O. Box 168, Iowa City, IA 52243-0168. Tel: 319-337-1270; Web site: http://www.act.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: