Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXu, Yiqiao; Lynch, Collin F.; Barnes, Tiffany
TitelHow Many Friends Can You Make in a Week?: Evolving Social Relationships in MOOCs over Time
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (11th, Raleigh, NC, Jul 16-20, 2018).
Quelle(2018), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFriendship; Online Courses; Peer Relationship; Social Networks; Network Analysis; Academic Achievement; Graduate Students; Data Analysis; New York (New York)
AbstractMassive Open Online Courses (MOOCs) are designed on the assumption that good students will help poor students thus offloading the individual support tasks from the instructor to the class. However prior research has shown that this is not always true. Students in MOOCs tend to form distinct sub-communities and their grades are closely correlated with those of their closest peers. That work, however, was only based on analyzing the final social network in a MOOC. In this paper, we study the evolution of these co-performing clusters over time. We explore a longitudinal approach to detect how students form their social connections on the discussion forum and we show that students form close coequal communities early in the course and maintain them over the duration of the course. [For the full proceedings, see ED593090.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: