Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerppich, Stephanie; Steininger, Tim; Wittwer, Joerg
TitelPhysics Tutors' Planned Strategy Use for Conceptual and Procedural Problems: Encouraging and Puzzling
Quelle(2018), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPhysics; Science Instruction; Scaffolding (Teaching Technique); Teaching Methods; College Students; Tutoring; Educational Strategies
AbstractStudents in one-on-one tutoring learn best when tutors elicit their constructive responses to scaffold them. Tutors' non-eliciting explanations, in contrast, seem to be less beneficial for learning. Usually, tutors use less eliciting strategies than would be optimal. They, however, seem to use more eliciting in procedural domains (e.g., mathematics) than in conceptual domains (e.g., biology). Contrary to results from observations of tutoring, physics university students in our study planned to use predominantly eliciting strategies. Moreover, tutors tended to plan more non-eliciting strategies with procedural learning goals and more eliciting strategies with conceptual goals. The results are encouraging in terms of tutors' understanding of quality tutoring and raise new questions about the relationships between the focus of tutoring and tutors' actions. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: