Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJordan, Catherine (Hrsg.); Parker, Joe (Hrsg.); Donnelly, Deborah (Hrsg.); Rudo, Zena (Hrsg.)
InstitutionSEDL
TitelBuilding and Managing Quality Afterschool Programs. A Practitioner's Guide
Quelle(2009), (76 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Quality; After School Programs; Educational Practices; Educational Objectives; Program Effectiveness; Program Descriptions; Governance; Program Development; Leadership; Teacher Characteristics; Student Characteristics; Student Behavior; Discipline Policy; Student Educational Objectives; Academic Standards; Curriculum Development; Alignment (Education); Faculty Development; Teacher Student Relationship; Cooperative Learning; Family Involvement; School Community Relationship; Accountability; Academic Achievement; Program Evaluation
AbstractThis Guide is intended to share the insights of SEDL's National Partnership for Quality Afterschool Learning (the National Partnership) as well as information about both the academic and the organizational and management practices that successful afterschool programs use. The authors have organized these practices into the following four focus areas: (1) program organization; (2) academic programming practices; (3) supportive relationships in afterschool; and (4) achieving program outcomes. Within each focus area, the authors describe the key practices of successful programs. In addition, they provide a Quality-o-Meter tool to help reflect on practices. The authors then provide a Planning for Action tool to help document plans for implementing practices to increase the program's quality. (ERIC).
AnmerkungenSEDL. 4700 Mueller Boulevard, Austin, TX 78723. Tel: 800-476-6861; Tel: 512-476-6861; Fax: 512-476-2286; e-mail: info@sedl.org; Web site: http://www.sedl.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: