Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoul, Rekha Bhan; Fraser, Barry J.
TitelEvaluation of Engineering Activities in Elementary Schools in Terms of Learning Environment, Attitudes, and Understanding
Quelle(2016), (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEngineering; Elementary School Students; Curriculum Development; Learning Activities; Student Interests; Vocational Interests; Classroom Environment; Student Attitudes; Knowledge Level; Technology
AbstractThis paper reports an evaluation of a curriculum development project aimed at promoting interest and understanding among elementary school students in engineering and technology through activities integrated into their school's teaching and learning program. In collaboration with students, teachers and school administrators, we developed engineering curriculum modules to extend existing science curricula in elementary schools. Participating students completed questionnaires assessing the classroom environment and students' attitudes and understanding before and after the implementation of engineering lessons. During exposure to the engineering curriculum, students experienced a large increase of about one standard deviation in career interest in engineering/technology, as well as significant improvements in their understating about what engineers do and what technology is. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: