Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShelton, Stephanie Anne
Titel"When I Do 'Bad Stuff,' I Make the Most Difference": Reconceptualizing LGBTQ Teacher Allies
Quelle(2016), (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHomosexuality; Sexual Orientation; Sexual Identity; At Risk Students; Teacher Role; Teacher Student Relationship; Student Needs; Expectation; Teacher Education Programs; Social Influences; Political Issues; Professional Identity
AbstractDespite significant shifts in American politics and society, LGBTQ students remain a vulnerable population. Teacher allies are essential to LGBTQ students' support and success. However, little research explores the contradictions that teachers experience in and the complexities inherent in forging ally identities. This four-year longitudinal qualitative study examined teachers' initial understandings of allyhood as dichotomous and their developing considerations, over the course of the study, of how their efforts to serve LGBTQ students were at times at-odds with their teacher education programs, existent literature, political and sociocultural factors, and their own expectations. This study seeks to broaden understandings of teacher ally identity, in order to more fully explore and embrace the contradictory natures of being an effective LGBTQ ally. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: