Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBauer, Lauren; Liu, Patrick; Schanzenbach, Diane Whitmore; Shamburgh, Jay
InstitutionBrookings Institution, Hamilton Project
TitelReducing Chronic Absenteeism under the Every Student Succeeds Act. Strategy Paper
Quelle(2018), (36 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFederal Legislation; Educational Legislation; Accountability; Compliance (Legal); Attendance Patterns; Child Health; Socioeconomic Status; At Risk Students; Evidence Based Practice; Intervention; Goal Orientation; School Policy; Elementary School Students; Middle School Students; High School Students; Geographic Location
AbstractThe Every Student Succeeds Act (ESSA; 2015) requires states to broaden school accountability beyond achievement on standardized tests and high school graduation rates. In this Hamilton Project strategy paper, we articulate a framework for states as they oversee implementation of statewide accountability plans under ESSA and describe how states differ in their approaches. We review the literature and present novel analyses of the factors at the school and student levels that relate to chronic absenteeism. Our analysis shows that health problems and socioeconomic status predict poor attendance, and that chronic absenteeism among students and schools is strongly persistent over time. We describe evidence-based strategies for schools as they work to reduce rates of chronic absence among students. (As Provided).
AnmerkungenHamilton Project. Available from: Brookings Institution. 1775 Massachusetts Avenue NW, Washington, DC 20036. Tel: 202-797-6484; Fax: 202-741-6575; e-mail: info@hamiltonproject.org; Web site: http://www.hamiltonproject.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: