Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKuh, George D.; Gambino, Laura M.; Bresciani Ludvik, Marilee; O'Donnell, Ken
InstitutionNational Institute for Learning Outcomes Assessment
TitelUsing ePortfolio to Document and Deepen the Impact of HIPs on Learning Dispositions. Occasional Paper #32
Quelle(2018), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPortfolios (Background Materials); Electronic Publishing; Educational Practices; Cognitive Style; Intelligence; Interpersonal Competence; Communities of Practice; Service Learning; Student Research; Resilience (Psychology); Self Control; Reflection; Undergraduate Students; Outcomes of Education
AbstractThere is growing awareness of the importance of dispositional attributes to effective performance, both during college and in the workplace. In this paper, we examine multiple facets of dispositional learning such as fluid intelligence and interpersonal and intrapersonal competencies, and explain why participation in well-designed high-impact practices (HIPs)--activities such as learning communities, service learning, undergraduate research, and community engagement--can help students cultivate conscientiousness, resilience, self-regulation, reflection and other learning dispositions. In addition, we demonstrate how and why the use of ePortfolio practice can extend, deepen, and document the impact of HIPs on these essential but often overlooked and difficult-to-measure attributes. (As Provided).
AnmerkungenNational Institute for Learning Outcomes Assessment. 340 Education Building MC 708, 1310 South Sixth Street, Champaign, IL 61820. Tel: 217-244-2155; Fax: 217-244-5632; Web site: http://www.learningoutcomeassessment.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: