Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHanemann, Ulrike (Hrsg.); Krolak, Lisa (Hrsg.)
InstitutionUNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL) (Germany)
TitelFostering a Culture of Reading and Writing: Examples of Dynamic Literate Environments
Quelle(2017), (146 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN978-9-2820-1217-8
SchlagwörterForeign Countries; Literacy; Intergenerational Programs; Public Libraries; Correctional Institutions; Special Libraries; Library Services; Family Literacy; Functional Literacy; Family Programs; Access to Information; Correctional Education; Computer Use; Rural Areas; Handheld Devices; Telecommunications; Computer Games; Adult Education; Migrants; Culture; Reading; Writing (Composition); Early Childhood Education; Ethiopia; South Africa; Zambia; Nepal; Pakistan; Vietnam; Germany; Netherlands; Switzerland; United Kingdom; United States; Argentina; Honduras; Nicaragua; Uruguay
AbstractThis publication demonstrates the potential of dynamic literate environments and the importance of nurturing a culture of reading and writing, examining four different contexts: digital environments, intergenerational settings, community libraries and prisons. The case studies, from UNESCO's Effective Literacy and Numeracy Practices Database (LitBase), show how the creation of opportunities and demand to use, improve and sustain (newly) acquired literacy skills can have a positive impact on people's motivation to (re-)engage in learning and encourage them to further integrate literacy into their everyday lives. [Foreword by Arne Carlsen.] (As Provided).
AnmerkungenUNESCO Institute for Lifelong Learning. Feldbrunnenstrasse 58, 20148 Hamburg, Germany. Tel: +49-40-4480410; Fax: +49-40-4107723; e-mail: ull-pub@unesco.org; Web site: http://uil.unesco.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: