Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inForrester, Summer H.
Titel17 Years in the Field: Personal and Professional Growth in the Music Classroom
Quelle(2016), (17 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMusic Education; Music Teachers; Professional Identity; Identification (Psychology); Teacher Role; Faculty Development; High Schools; Secondary School Teachers; Teacher Attitudes
AbstractIdentity and roles are lenses through which teachers perceive, interpret, and understand the tasks and complexities of their practice (Dolloff, 2007). Empirical research on identity in music education that suggests music educators balance and negotiate multiple identities and roles simultaneously (Austin, Isbell, & Russell, 2010; Bernard, 2005; Conkling, 2003; Dolloff, 1999, 2007; Isbell, 2008; Woodford, 2002). The purpose of this investigation was to explore the perceptions of Theo (an experienced instrumental music teacher) regarding his personal and professional identity and growth in the profession. The central research question was: How does Theo describe the various roles and identities required for practice and what types of personal and professional development does he cite as most meaningful? (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: