Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSinger, Judith D. (Hrsg.); Braun, Henry I. (Hrsg.); Chudowsky, Naomi (Hrsg.)
InstitutionNational Academy of Education
TitelInternational Education Assessments: Cautions, Conundrums, and Common Sense
Quelle(2018), (106 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInternational Education; Educational Assessment; Educational Policy; Data Interpretation; Design; Measurement; Achievement Tests; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Mathematics Tests; Mathematics Achievement; Science Achievement; International Assessment; Science Tests; Secondary School Students; Grade 4; Reading Tests; Reading Achievement; Comparative Analysis; Test Items; Educational Change; Academic Achievement; School Districts; Workshops; Scores; Trends in International Mathematics and Science Study; Program for International Student Assessment; Progress in International Reading Literacy Study
AbstractResults from international large-scale assessments (ILSAs) garner considerable attention in the media, academia, and among policy makers. Although there is widespread recognition that ILSAs can provide useful information, there is debate about what types of comparisons are the most meaningful and what could be done to assure more sound interpretations. To address these issues, the National Academy of Education (NAEd) assembled a Steering Committee to examine the future of ILSAs from a variety of disciplinary perspectives. The committee held two workshops, commissioned a series of papers, and produced a summary report. The report covers the following topics: (1) the purposes of ILSAs in education; (2) reporting and interpretation; (3) policy uses and limitations; (4) design issues; (5) analysis; and (6) summary/key messages. (As Provided).
AnmerkungenNational Academy of Education. 500 Fifth Street NW Suite 339, Washington, DC 20001. Tel: 202-334-2341; Fax: 202-334-2350; e-mail: info@naeducation.org; Web site: http://www.naeducation.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: