Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBitler, Marianne P.; Domina, Thurston; Penner, Emily K.; Hoynes, Hilary W.
TitelDistributional Analysis in Educational Evaluation: A Case Study from the New York City Voucher Program
Quelle(2015), (41 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1080/19345747.2014.921259
SchlagwörterSchool Choice; Educational Vouchers; Scholarships; Academic Achievement; Intervention; Urban Schools; Program Effectiveness; Elementary School Students; Low Income Students; New York (New York); Early Childhood Longitudinal Survey; Iowa Tests of Basic Skills
AbstractWe use quantile treatment effects estimation to examine the consequences of the random-assignment New York City School Choice Scholarship Program (NYCSCSP) across the distribution of student achievement. Our analyses suggest that the program had negligible and statistically insignificant effects across the skill distribution. In addition to contributing to the literature on school choice, the paper illustrates several ways in which distributional effects estimation can enrich educational research: First, we demonstrate that moving beyond a focus on mean effects estimation makes it possible to generate and test new hypotheses about the heterogeneity of educational treatment effects that speak to the justification for many interventions. Second, we demonstrate that distributional effects can uncover issues even with well-studied datasets by forcing analysts to view their data in new ways. Finally, such estimates highlight where in the overall national achievement distribution test scores of children exposed to particular interventions lie; this is important for exploring the external validity of the intervention's effects. [This paper was published in the "Journal of Research on Educational Effectiveness" v8 n3 p419-450 2015 (EJ1068582).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: