Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMurphey, David; Madill, Rebecca; Guzman, Lina
InstitutionChild Trends Hispanic Institute
TitelMaking Math Count More for Young Latino Children. Publication #2017-02
Quelle(2017), (46 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Hispanic American Students; Kindergarten; Predictor Variables; Achievement Gains; Mathematics Achievement; Mathematics Skills; Mathematics Instruction; Skill Development; Racial Differences; Poverty; Program Effectiveness; White Students; Executive Function; Reading; Parent Role; Teacher Role; Student Needs; Access to Education; Early Childhood Education
AbstractResearchers reviewed existing research and conducted an original analysis of data from a large, nationally representative sample of Latino kindergartners with the aim of understanding what factors are associated with math achievement prior to and during the kindergarten year. This report begins by providing an overview of the research on the importance, starting in early childhood, of mathematics knowledge. It then looks at predictors of children's math scores at the start of the kindergarten year and at predictors of their growth between the beginning and end of kindergarten. Finally, it offers to the diverse groups who have a stake in this issue--policymakers, professional associations and advocacy organizations, educators, and parents--a number of specific recommendations to support early math skill development. [This report was funded by the Televisa Foundation. For the Executive Summary, see ED586348.] (ERIC).
AnmerkungenChild Trends. 7315 Wisconsin Avenue Suite 1200W, Bethesda, MD 20814. Tel: 240-223-9200; Fax: 240-200-1238; Web site: http://www.childtrends.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: