Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSimon, Martin A.
TitelStudying Mathematics Conceptual Learning: Student Learning through Their Mathematical Activity
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (33rd, Reno, NV, Oct 20-23, 2011).
Quelle(2011), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Education; Learning Processes; Mathematics Activities; Mathematical Concepts; Concept Formation; Mathematics Instruction; Research Methodology; Educational Research
AbstractThis paper describes a program of research aimed at better understanding mathematics conceptual learning. Rather than studying the products of learning (conceptual steps), it focuses on the process (mechanism) of students' learning -- learning that occurs through their mathematical activity in the context of a sequence of mathematical tasks. Intensive design research investigates subtle shifts in thinking that lead to the development of new abstractions. [For the complete proceedings, see ED585874.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: