Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConner, AnnaMarie; Gleason, Brian W.; Singletary, Laura M.; Smith, Ryan C.; Wagner, Patty Anne
TitelA Student Teacher's Support for Collective Argumentation
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (33rd, Reno, NV, Oct 20-23, 2011).
Quelle(2011), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeaching Methods; Persuasive Discourse; Student Teachers; Observation; Mathematics Instruction; Geometry; Mathematical Logic; Secondary School Mathematics
AbstractWe observed a student teacher's practice as she taught one unit of instruction. Using a modification of Toulmin's (1958/2003) diagrams, we analyzed her support for collective argumentation by examining questions she asked, parts of arguments she contributed, and the kinds of warrants her students contributed. Our findings suggest reasons she was identified as an exemplary student teacher and support moves that may be applicable to other teachers' practice. [For the complete proceedings, see ED585874.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: