Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJackson, G. Tanner; McNamara, Danielle S.
TitelThe Motivation and Mastery Cycle Framework: Predicting Long-Term Benefits of Educational Games
Quelle(2017), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Games; Intelligent Tutoring Systems; Educational Benefits; Learning Motivation; Mastery Learning; Learner Engagement; Academic Persistence; Retention (Psychology); Educational Research
AbstractBy combining the benefits from Intelligent Tutoring Systems (ITSs) and video games, educational games offer the unique potential to capture learners' interest, compel them to persist with targeted tasks, and can result in improved mastery of educational content and skills. These benefits are described within the context of educational game research and incorporated into two new potential frameworks. The potential frameworks are designed to help structure findings from various literature bases in a manner that helps to inform future system designs and illustrates possible contributions to and the importance of considering timescales for evaluating effects of educational games. Tentative empirical support for these frameworks is provided through empirical results with iSTART-ME, along with general conclusions from the research presented. [This chapter was published in: Y. Baek (Ed.), "Game-Based Learning: Theory, Strategies and Performance Outcomes," (pp.97-121). Hauppauge, NY:? Nova Science Publishers, Inc., 2017. (ISBN-978-1-5361-1900-8)] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: