Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaker, Bruce; Farrie, Danielle; Johnson, Monete; Luhm, Theresa; Sciarra, David G.
InstitutionEducation Law Center; Rutgers, The State University of New Jersey, Graduate School of Education
TitelIs School Funding Fair? A National Report Card. Sixth Edition
Quelle(2017), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Educational Finance; Educational Equity (Finance); Financial Support; State Aid; Public Education; Elementary Secondary Education; Resource Allocation; Poverty; Early Childhood Education; Teacher Salaries; Teacher Student Ratio; United States
AbstractThe National Report Card (NRC) evaluates and compares the extent to which state finance systems ensure equality of educational opportunity for all children, regardless of background, family income, place of residence, or school location. It is designed to provide policymakers, educators, business leaders, parents, and the public at large with information to better understand the fairness of existing state school finance systems and how resources are allocated so problems can be identified and solutions developed. The NRC is unique among comparative school funding reports because it goes beyond simple per pupil calculations. To capture the complex differences among states, the NRC constructs four interrelated fairness measures--Funding Level, Funding Distribution, Effort and Coverage--that allow for comparisons that control for regional differences. [For the fifth edition, see ED570361.] (ERIC).
AnmerkungenEducation Law Center. 60 Park Place Suite 300, Newark, NJ 07102. Tel: 973-624-1815; Fax: 973-624-7339; e-mail: elc@edlawcenter.org; Web site: http://www.edlawcenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: