Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBusi, Rich; Lovin, LouAnn; Norton, Anderson; Siegfried, John; Stevens, Alexis; Wilkins, Jesse L. M.
TitelAn Investigation of PreK-8 Preservice Teachers' Construction of Fraction Schemes and Operations
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (37th, East Lansing, MI, Nov 5-8, 2015).
Quelle(2015), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFractions; Elementary School Teachers; Middle School Teachers; Preservice Teachers; Mathematical Concepts; Concept Formation; Knowledge Base for Teaching; Mathematics Tests; Scoring Rubrics; Coding; Statistical Analysis
AbstractSupporting students to build robust fraction schemes and operations is an enduring challenge in mathematics education. Recent research has explored a developmental trajectory of fractions schemes and operations constructed by upper-elementary and middle school students in an effort to support student learning. This study broadened the existing research by investigating PreK-8 preservice teachers' construction of fractions schemes and operations. This paper specifically explores data from PreK-8 preservice teachers regarding one scheme (Iterative Fraction Scheme) and way of operating (Three Level Units Coordination). Results focus on 13 special cases that disagreed with current conceptions of the developmental trajectory. [For the complete proceedings, see ED583989.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: