Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStevens, Irma E.; Hobson, Natalie L. F.; Moore, Kevin C.; Paoletti, Teo; LaForest, Kevin R.; Mauldin, Kathryn D.
TitelChanging Cones: Themes in Students' Representations of a Dynamic Situation
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (37th, East Lansing, MI, Nov 5-8, 2015).
Quelle(2015), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Semi Structured Interviews; Preservice Teachers; Secondary School Teachers; Mathematics Teachers; Mathematical Concepts; Concept Formation; Graphs; Problem Solving
AbstractResearchers have identified challenges students face when modeling dynamic situations. This report discusses the results of semi-structured clinical interviews with ten prospective secondary mathematics teachers who were provided with a dynamic image of a growing and shrinking cone. We asked the students to graph the relationship between the surface area and the height of the cone. We identify four themes in the students' solution approaches and discuss the implications of these approaches. Specifically, we discuss the themes with respect to relationships between the students' solutions and their images of the growing and shrinking cone, including the extent that they leveraged this image to determine their solutions. [For the complete proceedings, see ED583989.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: