Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarney, Michele; Smith, Ev; Hughes, Gwyneth; Brendefur, Jonathan; Crawford, Angela; Totorica, Tatia
TitelAnalysis of Students' Proportional Reasoning Strategies
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (37th, East Lansing, MI, Nov 5-8, 2015).
Quelle(2015), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterThinking Skills; Logical Thinking; Middle School Students; Qualitative Research; Difficulty Level; Mathematical Concepts; Item Response Theory
AbstractProportional reasoning is key to students' acquisition and application of complex mathematics and science topics. Research is needed regarding how students' progress towards and come to demonstrate key developmental understandings within proportional reasoning. To this end we created and administered assessment items to 297 middle grades students. We categorized student solution processes qualitatively, followed by Rasch analysis to examine item difficulty and strategy use in relation to an anticipated trajectory. Our findings indicate that different strategies manifest themselves in a hierarchical manner, providing initial confirmation of categories based on strategy efficiency and emphasizing the importance of teacher (and researcher) analysis of classroom assessments from a student cognition perspective. [For the complete proceedings, see ED583989.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: