Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBooth, Julie L.; Begolli, Kreshnik N.; McCann, Nicholas
TitelThe Effect of Worked Examples on Student Learning and Error Anticipation in Algebra
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (38th, Tucson, AZ, Nov 3-6, 2016).
Quelle(2016), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecondary School Mathematics; Prompting; Middle School Students; Textbooks; Algebra; Equations (Mathematics); Problem Solving; Error Correction; Mathematics Tests; Pretests Posttests; Assignments; Grade 8; Statistical Analysis; Multivariate Analysis
AbstractThe present study examines the effectiveness of incorporating worked examples with prompts for self-explanation into a middle school math textbook. Algebra 1 students (N = 75) completed an equation-solving unit with reform textbooks either containing the original practice problems or in which a portion of those problems were converted into correct, incorrect, or incomplete examples. Students completed pre- and posttest measures of conceptual understanding, procedural problem-solving skill, and error anticipation. Results indicate the example-based textbook assignments increased students' procedural knowledge and their ability to anticipate errors one might make when solving problems. Differences in students' anticipation of various types of errors are also examined. [For the complete proceedings, see ED583608.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: