Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDomina, Thurston; Hanselman, Paul; Hwang, NaYoung; McEachin, Andrew
TitelDetracking and Tracking Up: Mathematics Course Placements in California Middle Schools, 2003-2013
Quelle(2016), (49 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.3102/0002831216650405
SchlagwörterMiddle School Students; Track System (Education); Student Placement; Mathematics; Algebra; Grade 8; Disadvantaged Schools; Secondary School Mathematics; Accountability; Geometry; Enrollment Trends; Advanced Courses; Educational Opportunities; Mathematics Curriculum; Common Core State Standards; Hypothesis Testing; Achievement Tests; Tables (Data); California
AbstractBetween 2003 and 2013, the proportion of California 8th graders enrolled in Algebra or a more advanced course nearly doubled to 65 percent. In this paper, we consider the organizational processes that accompanied this curricular intensification. Facing a complex set of accountability, institutional, technical/functional, and internal political pressures, California schools responded to the Algebra-for-all effort in diverse ways. While some schools detracked by enrolling all 8th graders in Algebra, others "tracked up," creating more advanced geometry opportunities while increasing algebra enrollments. These responses created a new differentiated course structure that is likely to benefit advantaged students. Consistent with the Effectively Maintained Inequality hypothesis, we find that detracking occurred primarily in disadvantaged schools while "tracking up" occurred primarily in advantaged schools. [This paper was published in the "American Education Research Journal" v53 n4 p1229-1266 Aug 2016 (EJ1111102).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: