Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYu, Jennifer W.; Wei, Xin; Wagner, Mary
TitelThe Effects of Behavior-Based Support Services on Social Communication among High School Students with Autism Spectrum Disorder
Quelle(2014), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProbability; Correlation; Speech Impairments; Behavior Modification; High School Students; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Receptive Language; Intervention; Interpersonal Communication; Family Programs; Disabilities; Special Education; Transitional Programs; Longitudinal Studies; Interviews; Surveys; Student Characteristics; Statistical Analysis; Speech Language Pathology; Therapy; National Longitudinal Transition Study of Special Education Students
AbstractThis study used propensity score techniques on data from the National Longitudinal Transition Study-2 to assess the causal relationship between speech and behavior-based support services and rates of social communication among high school students with Autism Spectrum Disorder (ASD). Findings indicate that receptive language problems were significantly reduced among students with ASD who received behavioral and family support services. These results provide practitioners, advocates, and families with a clearer national picture of the linkage between behavior-based services and their impact on social communication outcomes, and illustrate the importance of these services in improving the social communication skills of adolescents with ASD. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: