Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPerret, Cecile A.; Johnson, Amy M.; McCarthy, Kathryn S.; Guerrero, Tricia A.; Dai, Jianmin; McNamara, Danielle S.
TitelStairStepper: An Adaptive Remedial iSTART Module
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Artificial Intelligence in Education (18th, 2017).
Quelle(2017), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Comprehension; Reading Instruction; Intelligent Tutoring Systems; Reading Strategies; Scaffolding (Teaching Technique); Educational Games; Remedial Reading; Adult Literacy; Literacy Education; Multiple Choice Tests; Difficulty Level
AbstractThis paper introduces StairStepper, a new addition to Interactive Strategy Training for Active Reading and Thinking (iSTART), an intelligent tutoring system (ITS) that provides adaptive self-explanation training and practice. Whereas iSTART focuses on improving comprehension at levels geared toward answering challenging questions associated with complex texts, StairStepper focuses on improving learners' performance when reading grade-level expository texts. StairStepper is designed as a scaffolded practice activity wherein text difficulty level and task are adapted according to learners' performance. This offers a unique module that provides reading comprehension tutoring through a combination of self-explanation practice and answering of multiple-choice questions representative of those found in standardized tests. [This paper was published in: E. Andre, R. Baker, X. Hu, M. M. T. Rodrigo, & B. du Boulay (Eds.), "Proceedings of the 18th International Conference on Artificial Intelligence in Education" (pp. 557-560). Wuhan, China: Springer.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: