Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGaley, Sarah; Youngs, Peter
InstitutionMichigan State University, Education Policy Center
TitelMoving towards an Integrated Theory of Policy Networks: A Multi-Theoretical Approach for Examining State-Level Policy Change in U.S. Subsystems. Working Paper #45
Quelle(2014), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Policy; State Policy; Policy Formation; Network Analysis; Theories; Networks; Advocacy; Governance; Entrepreneurship; Political Influences; Decision Making; Feedback (Response)
AbstractScholars have developed a wide range of theories to explain both stability and change in policy subsystems. In recent years, a burgeoning literature has emerged that focuses on the application of network analysis in policy research, more formally known as Policy Network Analysis (PNA). This approach, while still developing, has great potential as an integrated theoretical framework that brings together multiple theories under a single conceptual paradigm. In this paper, the authors demonstrate how the insights of three other established policy theories--namely, the Advocacy Coalition Framework (ACF), Punctuated-Equilibrium theory (PET), and the Policy Entrepreneur Model (PEM)--may be augmented under a synthesis theory of policy networks to provide a more conceptually coherent theory of policymaking that may be useful for explaining periods of both stability and change. (ERIC).
AnmerkungenEducation Policy Center. Michigan State University, 201 Erickson Hall, East Lansing, MI 48824-1034. Tel: 517-355-4494; Fax: 517-432-6202; e-mail: EPC@msu.edu; Web site: http://education.msu.edu/epc
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2018/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: