Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOng, C. W.; Zhou, Q. Y.; Jacobs, G. M.
TitelChanges and Choices: The Case of Gender and English
Quelle(1997), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLanguage Usage; Gender Issues; English (Second Language); Second Language Instruction; Language Teachers; Teacher Attitudes; Social Bias; Foreign Countries; Questionnaires; Interviews; Documentation; Writing Assignments; Sex Fairness; Singapore
AbstractEverything changes over time, even languages. Despite language teachers, grammar books, and standardise exams, there's no way to stop languages from changing. One aspect of language change of particular interest to members and supporters of women's rights organisations is the ongoing shift from what some people call "gender-exclusive" English to "gender-inclusive" English. We will start this article by defining these two terms. Then, we will give you a brief report on a related study we conducted to find out the views and practices of a small group of English teachers from various Asian countries. The following two tables are appended: (1) Alternatives to Gender-Exclusive He/Him/Himself/His; and (2) Alternatives to Gender-Exclusive Man. [This article was published in "Awareness," v4 n1 p5-13 1997.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: