Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHardcastle, Joseph; Herrmann-Abell, Cari F.; DeBoer, George E.
TitelComparing Student Performance on Paper-and-Pencil and Computer-Based-Tests
Quelle(2017), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Computer Assisted Testing; Comparative Analysis; Student Evaluation; Multiple Choice Tests; Science Tests; Probability; Scores; Item Response Theory; Elementary School Students; Secondary School Students; Quasiexperimental Design; Test Format; Statistical Analysis; Gender Differences; Language Minorities
AbstractCan student performance on computer-based tests (CBT) and paper-and-pencil tests (PPT) be considered equivalent measures of student knowledge? States and school districts are grappling with this question, and although studies addressing this question are growing, additional research is needed. We report on the performance of students who took either a PPT or one of two different CBT containing multiple-choice items assessing science ideas. Propensity score matching was used to create equivalent demographic groups for each testing modality, and Rasch modelling was used to describe student performance. Performance was found to vary across testing modalities by grade band, students' primary language, and the specific CBT system used. These results are discussed in terms of the current literature and the differences between the specific PPT and CBT systems. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: