Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCheung, Alan; Slavin, Robert E.; Kim, Elizabeth; Lake, Cynthia
InstitutionCenter for Data-Driven Reform in Education (CDDRE)
TitelEffective Secondary Science Programs: A Best-Evidence Synthesis
Quelle(2015), (46 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecondary School Science; Science Programs; Middle School Students; High School Students; Experimental Groups; Comparative Analysis; Effect Size; Science Instruction; Technology Education; Instructional Materials; Textbooks; Faculty Development; Literature Reviews; Technology Uses in Education; Control Groups; Science Achievement; Evidence
AbstractThis article reports a systematic review of research on science programs in grades 6-12. Twenty-one studies met inclusion criteria including use of randomized or matched assignment to conditions, measures that assess content emphasized equally in experimental and control groups, and a duration of at least 12 weeks. Programs fell into four categories. Instructional process programs (ES = +0.24) and technology programs (ES = +0.47) had positive sample-size weighted mean effect sizes, while use of science kits (ES = +0.05) and innovative textbooks (ES = +0.10) had much lower effects. Outcomes support the use of programs with a strong focus on professional development, technology, and support for teaching, rather than materials-focused innovations. [For a related record, see ED566985.] (As Provided).
AnmerkungenCenter for Research and Reform in Education. Available from: School of Education Johns Hopkins University. 200 West Towsontown Boulevard, Baltimore, MD 21204. Tel: 410-616-2407; Fax: 410-324-4444; e-mail: thebee@bestevidence.org; Web site: http://education.jhu.edu/research/crre
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: