Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMulligan, Joanne T.; Mitchelmore, Michael C.
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelDeveloping Pedagogical Strategies to Promote Structural Thinking in Early Mathematics
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA), (35th, Singapore, July 2-6, 2012).
Quelle(2012), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterThinking Skills; Mathematical Logic; Longitudinal Studies; Mathematical Concepts; Pedagogical Content Knowledge; Kindergarten; Elementary School Students; Elementary School Mathematics; Mathematics Education; Foreign Countries; Australia
AbstractThe Pattern and Structure Mathematical Awareness Program (PASMAP) is an early mathematics program designed to promote structural thinking. PASMAP pedagogy removes the structure commonly provided for students in order to challenge them to construct their own, focusing student attention on spatial and numerical patterns and leading them to formulate their own generalisations. In this paper, we give some examples of Kindergarten PASMAP tasks that develop and link the themes of grid patterns, number patterns, multiplication and base ten numeration. Work samples drawn from a recent evaluation study are used to illustrate the range of students' structural development. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: