Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSullivan, Peter; Aulert, Amanda; Lehmann, Alli; Hislop, Brendan; Shepherd, Owen; Stubbs, Alan
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelClassroom Culture, Challenging Mathematical Tasks and Student Persistence
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (36th, Melbourne, Victoria, Australia, 2013).
Quelle(2013), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Activities; Classroom Environment; Academic Persistence; Difficulty Level; Task Analysis; Secondary School Teachers; Secondary School Students; Intervention; Teaching Methods; Teaching Models; Scaffolding (Teaching Technique); Learning Strategies; Cooperative Learning; Student Evaluation; Foreign Countries; Classroom Techniques; Australia
AbstractWhile there are many considerations for effective mathematics teachers, one key factor is the development of a classroom culture that supports the desired form of learning. In examining the opportunities and constraints associated with posing challenging tasks, we are exploring ways that teachers might influence classroom culture positively. The data presented below suggest that it is possible to foster a classroom culture in which teachers pose tasks that challenge students and encourage them to persist when working on those tasks. The key elements seem to be the ways the tasks are posed, the interactive support for students when engaged in the tasks, collaborative reviews of class explorations and assessment against criteria. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: