Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMurphy, P. Karen; Firetto, Carla M.; Wei, Liwei; Li, Mengyi; Croninger, Rachel M. V.
TitelWhat REALLY Works: Optimizing Classroom Discussions to Promote Comprehension and Critical-Analytic Thinking
Quelle(2016), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Comprehension; Critical Thinking; Group Discussion; Teaching Methods; Evidence Based Practice; Reading Instruction; Oral Language; Written Language; Educational Policy; Feedback (Response); Transfer of Training; Standardized Tests; Educational Resources; Educational Research; Thinking Skills; Classroom Communication; Skill Development
AbstractMany American students struggle to perform even basic comprehension of text, such as locating information, determining the main idea, or supporting details of a story. Even more students are inadequately prepared to complete more complex tasks, such as critically or analytically interpreting information in text or making reasoned decisions from reading. Although many reasons undergird students' comprehension challenges, evidence-based instructional approaches can promote students' comprehension and critical-analytic thinking. Teacher-facilitated, small-group discussions can promote students' comprehension and critical-analytic thinking about, around, and with both oral and written discourse. [This paper was published in "Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences" v3 n1 p27-35 2016.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: