Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoast, Lyria; Ellison, Shonaka; Hassel, Bryan C.; Conlan, Sean; Rausch, M. Karega
InstitutionNational Association of Charter School Authorizers; Public Impact
TitelAuthorizer Shopping: Lessons from Experience and Ideas for the Future
Quelle(2016), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCharter Schools; Educational Quality; Accountability; Guidelines; School Closing; Low Achievement; Power Structure; School Turnaround; Virtual Classrooms; Networks; Cooperation; Reputation; State Legislation
AbstractAs charter school authorizers and states have increased performance expectations and grown less hesitant to close failing schools, "authorizer shopping" has emerged as a growing threat to overall charter school quality. Authorizer shopping happens when a charter school chooses or changes its authorizer specifically to avoid accountability. A low-performing school may shop for a new authorizer to avoid closure, or reopen under a new authorizer after closure. This report considers five examples of authorizer shopping in action and provides specific guidance to authorizers, policymakers, and advocates to address authorizer shopping. The following are appended: (1) Example 1: "Recycling--When Is a New School Really New?"; (2) Example 2: "Shopping or Finding the Best Fit?"; (3) Example 3: "Authorizer Shopping in a Virtual World"; (4) Example 4: "Unintended Consequences of Increased Accountability"; (5) Example 5: "Many Authorizers, Little Consistency"; and (6) Appendix Endnotes. (As Provided).
AnmerkungenNational Association of Charter School Authorizers. 105 West Adams Street Suite 3500, Chicago, IL 60603. Tel: 312-376-2300; Fax: 312-376-2400; Web site: http://www.qualitycharters.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: