Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohannes, Kristen; Powers, Jacklyn; Couper, Lisa; Silberglitt, Matt; Davenport, Jodi
TitelTangible Models and Haptic Representations Aid Learning of Molecular Biology Concepts
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Cognitive Science Society (38th, Philadelphia, PA, Aug 10-13, 2016).
Quelle(2016), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMolecular Biology; Science Instruction; Teacher Role; Scientific Concepts; High School Students; Models; Teaching Methods; Educational Technology; Genetics; Feedback (Response); Concept Formation; Visual Aids; Correlation; Pretests Posttests; Science Achievement; Secondary School Teachers; Interviews; California
AbstractCan novel 3D models help students develop a deeper understanding of core concepts in molecular biology? We adapted 3D molecular models, developed by scientists, for use in high school science classrooms. The models accurately represent the structural and functional properties of complex DNA and Virus molecules, and provide visual and haptic feedback about biomolecular properties that are often implicit in traditional models. We investigated: 1) Can we measure conceptual growth on core concepts? 2) Do lessons with 3D models improve student outcomes on these measures?, and 3) What factors mediate learning? Model use yielded measurable gains in conceptual knowledge and the greatest gains were related to how actively models were used during a lesson and the facilitative role adopted by the teachers. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: