Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChang, Sau Hou; Henley, Tracy B.
TitelThe Role of Working Memory and Text Coherence in Chinese Text Comprehension
Quelle(2007), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterShort Term Memory; Reading Comprehension; Chinese; Task Analysis; Reading Tests; Recall (Psychology); Connected Discourse; Time on Task; Undergraduate Students; Education Majors; Foreign Countries; Reaction Time; Statistical Analysis; Macau
AbstractThe purpose of this study was to examine the relationship between working memory and text coherence in Chinese text comprehension. Eighty-six participants completed an operation-character working memory span task to be classified into low-span and high-span readers and a reading task to measure the time to detect inconsistency as well as the accuracy of recall. From the results, high-span readers took less time to detect inconsistency and had better recall, whereas low-span readers took longer time to detect inconsistency and had more memory distortions. In addition, readers took more time to read passages with coherence breaks and distorted more and substituted more information in passages with coherence breaks. However, coherence breaks did not facilitate their recall as has been suggested by previous studies. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: