Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Archives and Records Administration; Office of Elementary and Secondary Education (ED)
TitelFinal Requirements--School Improvement Grants--Title I of the Elementary and Secondary Education Act of 1965. Final Rule. Federal Register, Part IV, Department of Education, 34 CFR Chapter II
Quelle80 (2015) 26, S.7224-7251 (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRecht; Educational Legislation; Federal Legislation; Elementary Secondary Education; Grants; Educational Improvement; Federal Programs; Eligibility; School District Autonomy; Intervention; Educational Change; Educational Strategies; Evidence Based Practice; Early Childhood Education; Models; Family Involvement; Community Involvement; Accountability; Needs Assessment; Federal Regulation
AbstractThe Assistant Secretary for Elementary and Secondary Education adopts final requirements for the School Improvement Grants (SIG) program, authorized under section 1003(g) of title I of the Elementary and Secondary Education Act of 1965, as amended (ESEA). These final requirements make changes to the current SIG program requirements and implement language in the Consolidated Appropriations Act, 2014, that allows local educational agencies (LEAs) to implement additional interventions, provides flexibility for rural LEAs, and extends the grant period from three to five years. Additionally, the final requirements make changes that reflect lessons learned from four years of SIG implementation. This regulatory action is authorized by the Consolidated Appropriations Act, 2014, and 20 U.S.C. 6303(g). These requirements are effective March 11, 2015. [Docket ID ED-2014-OESE-0079; CFDA Number: 84.377A] (ERIC).
AnmerkungenNational Archives and Records Administration. 8601 Adelphi Road, College Park, MD 20740-6001. Tel: 866-272-6272; Web site: http://www.archives.gov
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: