Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUnlu, Fatih; Bozzi, Laurie; Layzer, Carolyn; Smith, Arthur; Price, Cristofer; Hurtig, Richard
InstitutionSociety for Research on Educational Effectiveness (SREE)
TitelLinking Implementation Fidelity to Impacts in an RCT
Quelle(2013), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFidelity; Program Implementation; Randomized Controlled Trials; Research Problems; Program Evaluation; Literacy; Program Effectiveness; Elementary School Curriculum; Kindergarten; Public Schools; Urban Schools; Young Children; Methods; Verbal Ability; Intelligence Tests; Vocabulary; Reading Tests; Mastery Tests; Illinois; Expressive One Word Picture Vocabulary Test; Peabody Picture Vocabulary Test; Woodcock Reading Mastery Test
AbstractIn experimental studies, researchers are often interested in secondary research questions that explore important aspects of main findings, such as whether or not program effects vary according to the level of fidelity in which the program has been implemented; or according to the dosage received by individuals participated in the program. In this evaluation, stakeholders questioned whether higher fidelity of implementation was related to greater impact of the intervention on student outcomes. This paper addresses this question and compares the methodology and results of three approaches for linking implementation fidelity to impacts. Exhibits are appended. (ERIC).
AnmerkungenSociety for Research on Educational Effectiveness. 2040 Sheridan Road, Evanston, IL 60208. Tel: 202-495-0920; Fax: 202-640-4401; e-mail: inquiries@sree.org; Web site: http://www.sree.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: