Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMattern, Krista D.; Patterson, Brian F.; Kobrin, Jennifer L.
InstitutionCollege Board
TitelThe Validity of SAT® Scores in Predicting First-Year Mathematics and English Grades. Research Report 2012-1
Quelle(2012), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; College Entrance Examinations; Predictive Validity; Test Validity; Scores; Grades (Scholastic); Grade Point Average; Correlation; Institutional Characteristics; Student Characteristics; Public Colleges; Private Colleges; High School Students; College Freshmen; College Mathematics; College English; Course Content; Alignment (Education); SAT (College Admission Test)
AbstractThis study examined the validity of the SAT for predicting performance in first-year English and mathematics courses. Results reveal a significant positive relationship between SAT scores and course grades, with slightly higher correlations for mathematics courses compared to English courses. Correlations were estimated by student characteristics (gender, ethnicity, and best language), institutional characteristics (size, selectivity, and control, i.e., private or public), and course content (e.g., calculus, algebra). The findings suggest that performance on the SAT is predictive of performance in specific college courses. Furthermore, stronger relationships were found between test scores and grades when the content of the two were aligned (such as the SAT mathematics section and mathematics course grades, or the SAT writing section and English course grades). Supplemental tables are appended. (As Provided).
AnmerkungenCollege Board. 250 Vesey Street, New York, NY 10281. Tel: 212-713-8000; e-mail: research@collegeboard.org; Web site: http://research.collegeboard.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: