Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVig, Rozy; Taylor, Megan W.; Star, Jon R.; Chao, Theodore
InstitutionSociety for Research on Educational Effectiveness (SREE)
TitelAssessing Implementation Fidelity: Challenges as Seen through the Lens of Two Experimental Studies
Quelle(2014), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFidelity; Program Implementation; Barriers; Intervention; Research Projects; Research Design; Research Needs; Research Methodology; Data Collection; Data Analysis; Algebra; Control Groups; Experimental Groups; Protocol Materials; Scoring Rubrics; Likert Scales; Observation; Secondary School Mathematics; Outcome Measures; Program Evaluation; Grade 8; Grade 9; Grade 5; Grade 6; Grade 7
AbstractThe concept of "implementation fidelity" is broadly used to capture the extent to which an intervention is executed as intended by the designers of the intervention (Century, Rudnick, & Freeman, 2010; Huntley, 2005, McNaught, Tarr, & Sears, 2010, Munter, 2010). Though implementation fidelity instruments are often used to assess variability in teachers' implementations of an intervention and can be related to measures of student learning, the form and goals of the work involved in developing, implementing, and evaluating fidelity instruments vary from study to study. This research report discusses two research projects that shed light on two challenges associated with assessing implementation fidelity. (ERIC).
AnmerkungenSociety for Research on Educational Effectiveness. 2040 Sheridan Road, Evanston, IL 60208. Tel: 202-495-0920; Fax: 202-640-4401; e-mail: inquiries@sree.org; Web site: http://www.sree.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: