Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAragon, Stephanie
InstitutionEducation Commission of the States
TitelYouth Voting: State and City Approaches to Early Civic Engagement. Education Trends
Quelle(2015), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Trends; State Action; Educational Practices; Voting; Youth Opportunities; Elections; Citizen Participation; State Policy; Citizenship Education; Educational Benefits; Colorado; Hawaii; Illinois; Louisiana; Maryland; New Mexico
AbstractOpportunities for youth participation in city and state elections, such as those occurring in Maryland and Illinois, are becoming a part of the policymaker's toolkit to create engaged citizens and lifelong voters. This report reviews new efforts by state and city leaders to encourage youth voting within their boundaries. Key takeaways in this report include: (1) In the past few years, a number of states and municipalities have considered or enacted policies permitting youth under the age of 18 to preregister to vote, or to vote in primary, municipal, or school board elections; (2) Efforts to encourage early activism might create engaged citizens and lifelong voters, draw young people into the voting process while motivation is still high, and have a "trickle-up" and "trickle-down" effect on family members; and (3) Some evidence has shown that when given the opportunity to vote, 16- and 17-year olds have higher turnout rates than adults. (ERIC).
AnmerkungenEducation Commission of the States. ECS Distribution Center, 700 Broadway Suite 1200, Denver, CO 80203-3460. Tel: 303-299-3692; Fax: 303-296-8332; e-mail: ecs@ecs.org; Web site: http://www.ecs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: