Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBird, Peter; Stubbs, Mark
TitelIt's Not Just the Pedagogy: Challenges in Scaling Mobile Learning Applications into Institution-Wide Learning Technologies
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Association for Development of the Information Society (IADIS) International Conference on Mobile Learning (11th, Madeira, Portugal, Mar 14-16, 2015).
Quelle(2015), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Technology; Technology Uses in Education; Electronic Learning; Telecommunications; Handheld Devices; Foreign Countries; Teaching Methods; Higher Education; Longitudinal Studies; Technology Integration; Theories; United Kingdom
AbstractWhilst m-learning pedagogy has received considerable attention (e.g. Sharples et. al. 2007, Kukulska-Hulme, 2012), the process of adopting this potentially disruptive innovation within universities has been neglected. Based on a PhD thesis (Bird, 2014), this paper presents some of the findings from a longitudinal study which examined the adoption of m-learning projects in five UK higher education institutions in the period 2008 to 2011. Many m-learning projects have been started as pilots often as a result of external research funding. Using Actor-Network Theory to model embedding trajectories, this paper looks at how the outputs of these projects are encapsulated into wider institutional IT strategy to become institutionally embedded learning technologies. [For complete proceedings, see ED562096.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Development of the Information Society. e-mail: secretariat@iadis.org; Web site: http://www.iadisportal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: