Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShields, Robin; Masardo, Alex
InstitutionHigher Education Academy (HEA) (United Kingdom)
TitelChanging Patterns in Vocational Entry Qualifications, Student Support and Outcomes in Undergraduate Degree Programmes
Quelle(2015), (51 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Undergraduate Study; College Readiness; Career Readiness; College Preparation; Outcomes of Education; Access to Education; Qualifications; Mixed Methods Research; Educational Legislation; Federal Legislation; Interviews; Predictor Variables; College Students; College Faculty; United Kingdom
AbstractThis study investigates the differences in degree attainment between students entering higher education through vocational qualification pathways and students entering through traditional A-level routes. The report also analyses how well students with vocational qualifications are prepared for and supported in their studies at higher education. The findings of this study have important implications for secondary and higher education relating to the marketing and regulation of qualifications, support for student success in higher education, and widening participation in higher education. Appended are: (1) Qualifications Coding Scheme; (2) Multi-Level Logistic Regression Specification; and (3) HEA Discipline Clusters. (As Provided).
AnmerkungenHigher Education Academy. York Science Park, Innovation Way, Heslington, York Y010 5BR, United Kingdom. Tel: 01904 717500; e-mail: enquiries@heacademy.ac.uk; Web site: https://www.heacademy.ac.uk/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: