Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWhat Works Clearinghouse (ED); Mathematica Policy Research, Inc.
TitelWWC Review of the Report "The Effects of Math Video Games on Learning." What Works Clearinghouse Single Study Review
Quelle(2015), (9 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Games; Grade 6; Instructional Effectiveness; Mathematics; Mathematics Instruction; Outcome Measures; Video Games; Pretests Posttests; Scores; Item Response Theory; Fractions
AbstractIn the 2014 study, "The Effects of Math Video Games on Learning," researchers examined the impacts of math video games on the fractions knowledge of 1,468 sixth-grade students in 23 schools. The video games focused on fractions concepts including: whole units, numerator and denominator, understanding the number line, fractions computation, and slope. Students played the games independently in a predetermined sequence over a 10-day period. Using a researcher-designed assessment, study authors found positive impacts on students' knowledge of fractions concepts. The study meets the What Works Clearinghouse (WWC) group design standards without reservations. Appended are: (1) Study Details; (2) Outcome measures for the mathematics achievement domain; and (3) Study findings for the mathematics achievement domain. A glossary of terms is included. [The following study is the focus of this Single Study Review: Chung, G. K. W. K., Choi, K., Baker, E., & Cai, L. (2014). "The effects of math video games on learning: A randomized evaluation study with innovative impact estimation techniques." National Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing (CRESST), University of California, Los Angeles. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED555700.pdf.] (As Provided).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: