Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPowell, Sarah R.; Fuchs, Lynn S.
TitelIntensive Intervention in Mathematics
Quelle30 (2015) 4, S.182-192 (34 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1111/ldrp.12087
SchlagwörterMathematics Instruction; Learning Problems; Intervention; Teaching Methods; Individualized Instruction
AbstractStudents who demonstrate persistent mathematics difficulties and whose performance is severely below grade level require "intensive intervention". Intensive intervention is an individualized approach to instruction that is more demanding and concentrated than Tier 2 intervention efforts. We present the elements of intensive intervention that teachers should consider when planning for, implementing, and monitoring intensive intervention in mathematics. Each of these elements is based on evidence from validated interventions. We also highlight strategies for intensifying instruction. We provide two examples of intensive intervention, one of which launches from a Tier 2 intervention platform and the other which is completely generated by a teacher. We conclude with considerations for intensive intervention in mathematics. [This paper was published in: "Learning Disabilities Research & Practice" v30 n4 p182-192 2015 (EJ1079645)]. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: