Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaugherty, Lindsay; Dossani, Rafiq; Johnson, Erin-Elizabeth; Wright, Cameron
InstitutionRAND Education
TitelGetting on the Same Page: Identifying Goals for Technology Use in Early Childhood Education. Policy Brief
Quelle(2014), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Technology; Technology Uses in Education; Early Childhood Education; Technology Integration; Educational Objectives; Young Children; Developmentally Appropriate Practices; Technological Literacy; School Readiness; Teaching Methods; Access to Computers
AbstractTechnology use among young children is increasingly a fact of life, and establishing a clear set of goals that are broadly accepted by stakeholders is critical to planning for the successful integration of technology into early childhood education (ECE). However, debates about the role of technology in ECE settings are ongoing, with some stakeholders unwilling to accept any role for technology in ECE. It has been difficult, therefore, to make progress toward identifying common goals, and toward ensuring that technology is integrated in a way that aligns with those goals, once defined. Based on findings from a forum and review of the literature, the authors offer ways to move past that debate and suggest several core goals that might be adopted to guide technology use in ECE. (As Provided).
AnmerkungenRAND Corporation. P.O. Box 2138, Santa Monica, CA 90407-2138. Tel: 877-584-8642; Tel: 310-451-7002; Fax: 412-802-4981; e-mail: order@rand.org; Web site: http://www.rand.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: